Jarní příroda - Ludmila Vávrová

04.05.2013 10:23

Konečně jsme se dočkali nejkrásnějšího ročního období, kdy nejen lidé pookřejí, svléknou zimní kabáty, ale i příroda se raduje a dává to viditelně najevo!Ještě sníh úplně neodtál a už vykukují sněženky, bledulky, žluté talovíny a vzápětí oranžové, bílé a fialové krokusy,hyacinty, tulipány, narcisky.Pastvu pro oči i pohlazení po duši poskytuje i svěží zeleň louky se svými sedmikráskami, petrklíči, fialkami - prostě radost pohledět! Čím jsem starší, tím víc lnu k přírodě, objevuji to,co jsem dřív nestačila vnímat, teď si dokáži vychutnat každý rozkvetlý květ i strom a zahrádka se mi stala dlouhodobým koníčkem. Je ovšem také pravda, že ubývající síly, nebo přibývající neduhy mi neumožňují pěstovat vše, co bych chtěla, ale i tak se mám stále z čeho radovat.Proto mě zlákal i kurz "Léčivé rostliny čínské medicíny v naší zahrádce", kde jsme načerpali spoustu nových poznatků o čínských léčivých rostlinách, ale i o filosofických základech čínské medicíny, o kategoriích Jin a Jang,atd.Na své zahrádce si také pěstuji léčivé rostliny, např. mátu, meduňku, šalvěj, řepík, měsíček lékařský. Při chřipce užívám odvar z podbělu, který si přináším z okolní přírody a také nedám dopustit na jarní kopřivu žahavku (dočetla jsem se, že jí roste 35 druhů!) Díky za každé nové jaro!

Zpět

Kontakt

VU3V Semily
Městská knihovna Semily
Tyršova 49
513 01 Semily

481 622 902

VU3V Semily - admin Ája M© 2013 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode