Kouzelná geometrie - Zdeňka Vachtová

15.01.2013 17:01

Kouzelná geometrie

Neustále přemýšlím, která část přednášek v tématu ,,Kouzelná geometrie " mne nejvíce zaujala. I když jsem výklady jednotlivých přednášek se zájmem sledovala, fascinovaly mne všechny. Po každé se přede mnou otevíral úplně nový svět, nový pohled na jednotlivá dějinná období i poznání něčeho, co pro mne bylo neznámé a někdy i tajemné. Z počátku jsem se skoro obávala, že kurz ,,Kouzelná geometrie " bude převážně zaměřena na výpočty. Ale hned po první přednášce jsem s úlevou poznala, že je to vlastně můj zájem. Obdivuji jak různé architektonické směry, stavby, tak i jejich účelnost i originalitu umělecké výzdoby. Pocházím z Plzně a při každé návštěvě rodného města se ráda procházím ulicemi a tak se stále seznamuji s historií města. Na každého návštěvníka města tak i na mne nejvíce působí kopulovitá stavba Velké synagogy s překrásnými barevnými ornamenty. Tato stavba byla v minulosti svědectvím bohaté židovské obce v Plzni. Nacisty byla však téměř zdecimována. Též Františkánský kláštěr patří mezi nejstarší stavby města. Skládá se ze dvou prostorů téměř stejně dlouhých trojlodí - 21 metrů. Má procházka často končí posezením na velké ploše náměstí, které je vydlážděné tapetovým vzorem a nezapomenu se nikdy zastavit u venkovního oltáře chrámu sv. Bartoloměje, kde s důvěrou položím dlaň na vyhlazenou část mřížky a vyslovuji s nadějí své tiché přání.

Zdeňka Vachtová

Zpět

Kontakt

VU3V Semily
Městská knihovna Semily
Tyršova 49
513 01 Semily

481 622 902

VU3V Semily - admin Ája M© 2013 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode