Kustovnice čínská - objevená (nejen) pochoutka - Marcela Loupá

04.05.2013 10:15

Goji (godži) jsou sušené plody kustovnice čínské (lycium chinensis). Obsahují 18 druhů aminokyselin, včetně všech osmi esenciálních (např. tryptofan či isoleucin) a až 21 stopových prvků (např. zinek, železo, měď, vápník, germanium, selen a fosfor). Goji jsou jedním z nejbohatších zdrojů karotenoidů ze všech známých plodů na zemi (což naznačuje už jejich jasně červená barva). Červené plody Goji rostou na trnitých keřích v úrodné půdě himalájských podhůří. V těchto oblastech, kde je kustovnice čínská běžnou součástí stravy, a kde je považována za symbol zdraví, pohody, síly, vytrvalosti, krásy, sexuální potence a touhy, najdeme obyvatelstvo s nejdelší průměrnou délkou života na Zemi. To vše se o kustovnici hovoří v odborných textech. A tak jsem neodolala a 250g balení jsem si koupila. Ponejprve jsem velice opatrně okusila, mňam to je dobrota. Celé balení jsem vysypala do misky a na uďobávání nechala na stole. Ovšem že je kustovnice chutná, objevila i naše labradorka Eli a kustovnici z misky na dva tahy vybrala. Nyní kupuji velké balení a pravidelně se o tuto dobrotu dělím i s ní. Když vidím, jak je plná elánu a vitality, tak si říkám, že to třeba zabere i u mě.

Zpět

Kontakt

VU3V Semily
Městská knihovna Semily
Tyršova 49
513 01 Semily

481 622 902

VU3V Semily - admin Ája M© 2013 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode