O kurzu - Zdeňka Vachtová

07.02.2014 21:57

Po proběhnutí všech témat cyklu Odívání 1 jsem stále přemýšlela, na kterou část jednotlivých přednášek i videoukázek bych se měla zaměřit. Také jsem přemýšlela, co nejvíce upoutalo můj zájem i pozornost. Abych se přiznala, celkově jsem očekávala v tomto cyklu zcela jiné zaměření i předvedení způsobů, co se odívání týká. Ale po zhlédnutí poslední části jsem došla k závěru, že každá jednotlivá přednáška nás posluchače zavádí do dávných dob a seznamuje nás s tím, jak se naši předkové v po sobě jdoucích historických dobách oblékali a jakým vývojem procházela jak výroba látek, tak i jejich využití v oblékání. Když bych měla posuzovat způsob odívání v období renesance v letech 15. a 16. století z hlediska dnešní dobové módy, tak mohu jen konstatovat, že lidé v tomto období to neměli vůbec snadné ani lehké. Nosit na sobě několik metrů poměrně těžké látky, ještě k tomu ověšené drahými šperky, to musela být skutečně společenská muka. Ale nic proti gustu. Ale na druhé straně, sledujeme-li způsob oblékání většiny našich obyvatel, vidíme převážně samé rifle, bundy, různé kabátky - vcelku všechno na "jedno brdo" - pomalu se jeden neliší od druhého. A co teprve pánská společenská móda. Všichni v tmavém oblečení, ačkoliv z kvalitních látek, dojem doplňují pouze různobarevné košile a vázanky a tu a tam se vystrkují růžky módní šály zahalující krk. Připadá mi to všechno jak stejnokroje. Věřím, že i muži se v budoucích letech budou lišit jeden od druhého. Stará pánská móda byla přece jenom veselá, různobarevná, i když ne vždy pohodlná. Každá doba ve stylu oblékání něco přináší a ne každému vyhovuje. Závěrem bych chtěla poděkovat vedení knihovny za pořádání těchto studijních příležitostí pro nás seniory.

Zpět

Kontakt

VU3V Semily
Městská knihovna Semily
Tyršova 49
513 01 Semily

481 622 902

VU3V Semily - admin Ája M© 2013 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode