Počítač - moje záchrana (malá zpověď) - Jan Luxa

04.05.2013 10:16

Bez angličtiny a počítače si dnes starý člověk připadá jako nedouk až analfabet.Jsem ze staré školy,na gymnasiu se před válkou učila latina a řečtina,ze živých jazyků franština,na anglinu bylo málo kantorů.Za války pak němčina a po válce všude jen ruština.Abych dohnal angličtinu,na to je dneska už pozdě.Tak aspoň ten počítač,abych si udržel nějakou úroveň a srovnal krok.Ač mám dvě vysoké školy,tak abych se cítil aspoň jako pologramota. Pracoval jsem ve velkém těžebním podniku.Účetnictví a ekonomie se zpracovávala na hollerithu,to bylo ve zvláštním baráku.Hromadné výpočty jsme zadávali do Prahy/ve Spálené ulici/na Zuze 23.Později nám podnik zakoupil východoněmecký Cellatron.Děrné štítky,děrné pásky,i číst jsem je uměl.Něco tedy o starých počítačích vím.Ale dnešní PC,to je docela jiná píseň. Daly mi ho moje děti,k tomu chytré knížky.Návody však nečtu,tak mi něco vysvětlily,dál se učím sám.Ovládám internet,píšu maily,telefonuji na skypu.Na googlu si najdu,co potřebuji,posílám obrázky,v jízdním řádu si najdu spojení kamkoli.Vím,že to není zdaleka všechno,co se dá na PC dělat.I tak trávím u počítače denně nejméně hodinu. S radostí jsem přivítal ve VU3V téma IT.A tak jsem se dozvěděl o historii a vývoji této techniky,něco víc o internetu.Sociální sítě mě netáhnou,ani ve veřejné správě nic nehledám,tak aspoň to obchodování.To je pro mne novinka.A tak si aspoň na Lékárna.cz objednám nějaký dobrý čaj.

Zpět

Kontakt

VU3V Semily
Městská knihovna Semily
Tyršova 49
513 01 Semily

481 622 902

VU3V Semily - admin Ája M© 2013 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode